Niewielki pozytywny wpływ odrobiny gier

4 sierpnia 2014, 12:11

Mniej niż godzina gier wideo dziennie ma niewielki pozytywny wpływ na rozwój: skutkuje lepszym przystosowaniem zarówno u dzieci, jak i nastolatków (psycholodzy z Uniwersytetu Oksfordzkiego dokonywali porównań do osób, które nigdy nie grały lub grały 3 godziny dziennie i więcej).



Wychowanie w socjalizmie skłania do nieuczciwości

22 lipca 2014, 09:02

Osoby wychowane w systemie socjalistycznym częściej oszukują, by odnieść osobiste korzyści. Takie wnioski wyciągnęli naukowcy, którzy przeprowadzili eksperyment na mieszkańcach Berlina.


Zbyt wiele światła we wszechświecie

18 lipca 2014, 17:45

Wszechświat jest znacznie bardziej jasny niż wynikałoby to z samej tylko liczby obiektów emitujących światło. Coś tu bardzo nie gra - mówi Juna Kollmeier z Observatories of the Carnegie Institution.


Gry nie czynią gorszym

10 lipca 2014, 13:34

Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo


Terapeuta komponuje utwory z biciem serca umierających dzieci

4 lipca 2014, 10:31

Brian Schreck jest muzykoterapeutą z Cincinnati Children's Hospital Medical Center. Przez ostatnie pół roku pracował nad nową metodą pomagania rodzicom w przeżywaniu żałoby po śmierci dziecka. Amerykanin nagrywał bicie serca terminalnie chorych małych pacjentów, a później wykorzystywał je w rytmie piosenki. Schreck podkreśla, że próbuje zachować spuściznę zmarłych w postaci muzyki.


Gratka dla fanów Gry o tron

26 czerwca 2014, 09:24

Ciesząca się niezwykłą popularnością Gra o tron może wprawić w zakłopotanie nawet największych fanów. Liczni bohaterowie podróżujący po świecie stworzonym przez George'a R. R. Martina nie ułatwiają zorientowania się w intrygach i geografii. Wspaniałą pomocą w zrozumieniu tego, kto, gdzie i w którym momencie przebywał, jest interaktywna mapa QuarterMaester.


Szympansy lepsze od ludzi

11 czerwca 2014, 15:02

Japońscy i amerykańscy badacze dowiedli, że szympansy są lepsze od ludzi w podejmowaniu strategicznych decyzji w sytuacjach konfliktowych. Zwierzęta osiągnęły równowagę Nasha, czyli sytuacji, w której strategia każdego z graczy jest optymalna.


E.T. z piasków pustyni

28 kwietnia 2014, 08:41

W 1982 roku na ekrany wszedł „E.T.”, z czasem jeden z największych przebojów kina science-fiction. W tym samym roku firma Atari wypuściła na rynek grę opartą na filmie. Gra, okazała się jednak wielką porażką, a Atari poniosła na niej olbrzymie straty finansowe. Sfrustrowani menedżerowie, nie wiedząc, co zrobić z zalegającymi magazyny kartridżami z grą, postanowili... zakopać je na pustyni.


Mapowanie 3D ujawniło strategię wyspecjalizowanego pasożyta

8 kwietnia 2014, 06:25

Z punktu widzenia swoich pobratymców zainfekowane grzybami Ophiocordyceps unilateralis mrówki z gatunku Camponotus rufipes postąpiłyby najlepiej, zostając w gnieździe. Wspinanie się po łodydze i wgryzanie się w liść żuwaczką nie jest bowiem altruizmem, ale zachowaniem służącym pasożytowi.


Uprząż pozwala dzieciom wstać z wózka inwalidzkiego

28 marca 2014, 12:27

Debby Elnatan, matka chłopca z porażeniem mózgowym z Izraela, zaprojektowała uprząż Upsee, która pomaga dziecku uczestniczyć w życiu rodziny. Ubraną w nią osobę przypina się do pasa opiekuna, który nosi specjalne sandały. Dzięki temu możliwe staje się niemal naturalne chodzenie, a nawet gra w piłkę.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy